Personalisatie

Personalisatie is een hot topic. Met slimme oplossingen is een website (en in het verlengde direct mail) zodanig flexibel te maken dat deze op basis van klikgedrag of bezoekersidentificatie steeds relevantere content kan voorschotelen.

Enkele voorbeelden:

Tips

Denk aan “anderen kochten ook”. Onderaan een pagina moet een website niet doodlopen, maar juist inspiratie en kruisbestuiving bieden. Slimme tips, berekend op basis van statistische similarity, of aanbod uit een gelijke categorie of genre doen het daar goed.

Liquid Content

Bovenstaande ‘tips’ zijn een vorm van liquid content, maar denk ook aan: hero’s op homepages, uitgelichte posities op detailpagina’s en zelfs complete inhoud van pagina’s kunnen zich aanpassen op basis van kenmerken van de bezoeker of andere factoren. Denk aan bezoekerkenmerken als browsertaal, locatie, mobiel of desktop en aan andere factoren zoals klikgedrag binnen de website en gemaakte (filter)keuzes en identificatie na inlog of op basis van toegestane cookies (AVG proof uiteraard). Maar liquid content kan ook op basis van het weerbericht, verkeersinformatie, nieuwsberichten en andere openbare (big data) bronnen worden bepaald. Uiteraard kan Eagerly integraties verzorgen met geavanceerde externe applicaties zoals SalesForce of Optimizely waarmee op basis van bezoekersprofielen gepersonaliseerd kan worden.

Abandoned shopping cart

Bezoekers die producten (tickets) in een winkelwagen plaatsen maar niet afrekenen kunnen daar tijdens het websitebezoek nog eens op geattendeerd worden middels een notificatie. Indien een bezoeker herkend is (en toestemming heeft gegeven) kun je zelfs nog eens attenderen per mail.

Automatische servicemails

Stuur ticketkopers vooraf of na afloop van een event een automatische mail met serviceinformatie, een verzoek om een beoordeling, links naar foto’s en tips voor nieuwe events.

Relevante
Personalisatie klanten

Ontvang af en toe updates over online marketing in je mailbox.

Wat is je e-mailadres?
Uw aanmelding is gelukt